Cei mai importanti nutritionisti din intreaga lume ne impartasesc secretele lor!

Postat pe08-01-2018 de
Cei mai importanti nutritionisti din intreaga lume ne impartasesc secretele lor!

Am adresat cateva intrebari celor mai buni nutritionisti din intreaga lume si le-am cerut sa ne ofere cele mai bune sfaturi in materie de nutritie. Sfaturile primite din partea acestora nu numai ca sunt recomandate clientilor, dar sunt practicate si de ei insisi. In continuare va vom prezenta care sunt cele mai importante recomandari ale acestora pentru o viata sanatoasa:

1. Mananca alimente neprocesate

Sharon Palmer, nutritionist si autorul programului Plant-Powered for Life, ne spune ca “indiferent de stilul de hrana, putem castiga o multime de beneficii pentru sanatate prin completarea farfuriilor cu cel putin trei-patruzeci de procente cu alimente vegetale neprocesate, cum ar fi fasolea, lintea si cereale integrale, cum ar fi quinoa, orezul brun si farro; legume si fructe, de asemenea. In plus, acest model de alimentatie este bun si pentru planeta.”

2. Combina alimentele

“Combinarea alimentelor este o strategie importanta pentru cresterea metabolismului si a senzatiei de foame.”, spune Sarah Koszyk, nutritionist sportiv, fondator al “Family. Food. Fiesta”. Cand combinam alimente precum carbohidrati si proteine, senzatia de satietate este mult mai accentuata decat atunci cand consumam un singur aliment separat. De exemplu, ai mancat vreodata un fruct si ti-a fost foame in continuare? Consuma fructele impreuna cu unt de arahide, unt de migdale, nuci, branza sau iaurt si vei fi fericit. Cand vine vorba de combinarea alimentelor, o regula pe care merita sa nu o uiti niciodata este mananci cel putin doua categorii de alimente pentru o gustare constistenta, satisfacatoare. Placere dulba. Beneficii duble.”

3. Mananca impreuna cu cei pe care ii iubesti

Toby Amidor, autor al The Greek Yogurt Kitchen, ne impartaseste valoarea pe care o au momentele petrecute impreuna cu cei dragi. “Am inceput sa ma bucur din ce in ce mai mult de diminetile petrecute impreuna

Nutritionistul Michelle Dudash, bucatar certificat de Cordon  Bleu, ne recomanda sa aruncam o privire in bucataria noastra, pentru a vedea ce avem la dispozitie si pentru a planifica ce trebuie sa cumparam. “Este important sa fii inarmat cu retetele pentru o saptamana si sa ai o lista de cumparaturi atent calculata pentru a-ti aproviziona strategic camara. O camara bine aprovizionata ajuta, de asemenea, in cazul meselor de ultim moment. Nu ai nevoie de multa mancare la indemana, ci de alimentele potrivite pentru a produce mese echilibrate, adica proteine, legume si cereale integrale. Supa de oase sau de legume, ierburile uscate si mirodeniile , cateva tipuri de uleiuri si de oteturi, de asemenea, imbunatatesc aroma.”

5. Planifica si pregateste-ti mesele sanatoase pentru o saptamana

Heather Mangieri, detinator al Centrului de nutritie CheckUp din Pittsburgh,  purtator de cuvant al Academiei de Nutritie si Dietetica, recunoaste faptul ca “suntem cu totii ocupati. Munca, scoala, activitatile extracuriculare si treburile casnice sunt o realitate pentru multe familii, dar ele nu ar trebui niciodata sa fie facute in detrimentul sanatatii tale.” Heather sugereaza sa ne facem timp cateva ore pentru a pregati in avans 4-5 mese sanatoase.

6. Cunoaste-ti corpul

“Planurile alimentare si  trackerele de calorii sunt instrumente de invatare excelente, dar o relatie  sanatoasa cu alimentele este cel mai bun instrument din dotare.”, spune nutritionistul Jim White, proprietarul Jim White Fitness si Nutrition Studios. “Poti incepe  sa folosesti raspunsurile fiziologice ale corpului tau pentru a afla ce te ajuta sau ce te afecteaza (senzatia de foame, nivelul de stres, nivelul de energie, digestia, etc.). Evalueaza-ti somnul, rutina zilnica si mediul, precum si modul in care iti afecteaza obiceiurile alimentare. Opreste-te si intreaba-te “De ce mananc asta?”.

7. O singura masa nu-ti va distruge si nici nu-ti va imbunatati sanatatea

Christy Wilson, antrenor de sanatate si wellness la Universitatea din Arizona, ne sfatuieste sa privim obiceiurile noastre alimentare per ansamblu. “Fiecare masa reprezinta o oportunitate de a-ti imbunatati sanatatea. O singura masa nu-ti va distruge si nici nu-ti va imbunatati starea de sanatate, insa tendintele din dieta ta cu siguranta. Ceea ce mananci cu regularitate iti poate imbunatati starea de sanatate sau poate contribui treptat la imbolnavire. De aceea, in cea mai mare parte a saptamanii fa alegerea de a-ti umple jumatate din farfurie cu alimente proaspete pe baza de carne si mai  putin cu carne. Alege alimente integrale, fasole si peste in locul alimentelor procesate. De asemenea, misca-te mai mult si stai mai putin. “

8. Consuma mai multe fibre

Shelly Marie Redmond, nutritonist si fondator al Skinny Louisiana, spune ca in practica sa, atunci cand un client trece pragul centrului Skinny Louisiana, prima strategie la care se concentreaza este cresterea aportului de fibre. “Fibrele ofera o multime de beneficii pentru sanatate, in special pentru pierderea in greutate pentru ca asigura senzatia de satietate. Alege intotdeauna cereale care contin cinci grame sau chiar mai mult pentru fiecare portie.”

Tinand cont de numarul mare de cazuri de diabet, de cancer si de alte boli grave, o buna educatie nutritionala este imperioasa pentru fiecare dintre noi.  In randurile de mai sus v-am prezentat o mica parte din secretele nutritionistilor, insa acestea nu se limiteaza doar la acestea. In cazul in care vreti sa aflati si mai multe secrete, va recomandam sa va alaturati cursului de nutritie sustinut de un nutritionist de top.


Sursa articol aici.

Lasa un comentariu
Lasa un raspuns
Te rugam sa te autentifici pentru a posta un comentariu.
Experiente ce te-ar putea interesa
Articole recomandate

Acasa

Contul meu

Language

Meniu

Creeaza un cont gratuit pentru a putea salva un wishlist.

Contul meu